Apr 17, 2008

اندر آداب تخمه شکستن

دوست عزیز! اگر با آداب تخمه خوردن آشنا باشید هیچ وقت همچین پست توهین آمیزی رو نمینویسید. به اعتقاد من یکی از زیباترین صحنه های خلق شده توسط بشر همان صحنه ایست که یک تخمه با فشار دندانها شکسته شده ، مغز آن با زبان جدا شده و پوست آن تف میشود.
در همین راستا بر آن شدم که فیگوری چند از تخمه شکستن را به شما آموزش دهم

الف- تخمه شکستن تفریحی:
روی زمین* مینشینید. کف پای چپ را روی زمین گذاشته و پای راست را زیر پای چپ جمع میکنید.مقداری تخمه روی زمین جلوی پایتان به صورت تپه تنک ریخته و یک مشت تخمه را با دست راست بر میدارید. استایل نشستنتان را طوری تنظیم کنید که تا حدی قوز کرده و دست چپ را به دور پای چپ حلقه میکنید.در این حالت آرنج دست راست روی پای راست تکیه داده میشود.با دست چپ بدون اینکه به تخمه ها نگاه کنید یک تخمه برداشته و به سمت دهان خود میبرید. فرم لب و دهان و دندان شما در این قضیه نقش بسزایی خواهد داشت.سمت چپ دهان باید سه الی چهار سانتیمتر از تراز سمت راست بالاتر بوده و لب بالا فرم علامت سوال افقی به خود بگیرد. این عمل باعث خواهد شد که چشم راست شما به حالت نیمه باز مهتابی در آمده و جذابیت خاصی به چهره شما ببخشد. فشار دندان به روی تخمه باید به گونه ای باشد که طی دو ضربه آرام با صدای ملایم تخمه جهت شکستن آماده سازی شده و سپس با ضربه ای محکم تر دو پست تخمه را همراه با صدایی غرّا از هم جدا نموده و شروع به جویدن مغز آن میکنید. در عین حال سر خود را به سمت راست چرخانده و پوست تخمه را با صدای " پ " تف میکنید. هر چقدر پوست تخمه شما ضایعات بیشتری در دهانتان باقی بگذارد تعداد " پ " گفتن های شما بیشتر شده و بعضاَ ریتم زیبایی به خود میگیرد. مواظب باشید مغز تخمه به بیرون پرتاب نشود .گفتنیست در فاصله ای که شما پوست تخمه را تف میکنید و همزمان مغز ان را میجوید ، دست چپ شما بیکار نمی ماند و به سمت تخمه بعدی رفته و آن را نزدیک دهان می آورد تا به محض ایجاد فضای خالی در دهان ، از تخمه بعدی استفاده شود.زیبایی این عملیات آنست که این حرکات به کرّات تکرار شده و یک گیر مغزی خاصی را در شخص تخمه خورنده ایجاد خواهد کرد.

ب- تخمه شکستن روزمره :
تعدادی از افراد هستند که تخمه خوردن را یکی از آداب زندگی خود دانسته و در همه حال با خود تخمه حمل میکنند. قشر شوفر عمده ترین بخش این گروه را تشکیل میدهند. این روش به گونه ایست که شما مشتی از تخمه را به صورت بای دیفالت در جیب خود قرار داده و گونی آن را در صندوق عقب و یا کیف خود جاسازی میکنید. در صورتیکه پشت فرمان نشسته باشید ابتدا تخمه را به بغل دستی تعارف کرده و پس از آنکه او از خوردن امتناع ورزید به صورت فارغ البال و بیخیال شروع به خوردن میکنید. با دست چپ فرمان را کنترل کرده و تعدادی از تخمه ها را در دست راست خود گنجانده و با همان دست تخمه را به سمت دهان برده ، میشکنید و چند ثانیه یکبار در حالی که چشمانتان به جلو مینگرد سرتان را به چپ چرخانده و پوست تخمه را تف میکنید. نباید برایتان مهم باشد که پوست تخمه به کدام سمت پرتاب میشود ، زیرا از فارغ البال بودن شما خواهد کاست.
یکی از زیبا ترین فیگورها، تخمه شکستن در حال پیاده روی ست . در این حالت باید پاشنه کفش شما به حالت خوابیده بوده و صدای کشیده شدن کفشتان با صدای شکستن تخمه هم آوایی کند.شانه های خود را رها کرده و خود را دایره وار و خوشحال به جلو میرانید.در عین حال که تخمه میخورید میبایست به دور و بر نگاه کنید ، گاهی بایستید به اتفاق خاصی خیره شوید و ماتتان ببرد. ولی تخمه شکستن باید به صورت مداوم و بدون وقفه باشد. در این حالت نیازی نیست سر و گردن شما برای تف کردن پوست تخمه به سمت خاصی بچرخد.بلکه حالت شکیل تر آنست که در همان حالت طبیعی بدون هیچ حرکت اضافی پوست تخمه را تف کرده و به آن نگاه نکنید.

* در صورتی که امکان نشستن روی زمین برایتان فراهم نبود میتوانید بر روی صندلی به همان فرم نشسته و تخمه ها را به جای اینکه روی زمین جلویتان بریزید ، روی پای راست ریخته و استفاده کنید.

توجه: در خوردن تخمه یکی از شگردهایی که تخمه خوردن را زیبا تر و پخته تر میکند ، چسبیدن باریکه های تخمه به اطراف دهان و بعضاً آویزان شدن آن از ریش و سبیل شماست.