Apr 4, 2008

اختراعات "در چشم نیا" اما حیاتی

1- دستمال کاغذی را چه کسی اختراع کرد؟
من سرما خورده ام.دو سه روزیست همدم و مونسم شده بسته های دستمال کاغذی و یک سطل زباله که مرتب پر و خالی میشود. خدا ادیسونی که پشت دستمال کاغذی بوده را بیامرزد. لازم به ذکر است در دوران ماقبل دستمال کاغذی ، مردم از پشت آستینشان استفاده میکردند و آنها که شعور و فرهنگ داشتند یک دستمال پارچه ای در جیب خود میگذاشتند که هر سری مخاط شیطان صفت را درون آن تخلیه کرده و هر از گاهی آن را میشستند که پارچه خشک شده ، پوست بینی را زخم نکند.

2- اس ام اس را چه کسی اختراع کرد؟
چندی پیش در یک وضعیت نابسامان تنها راه چاره یک اس ام اس بود که قضیه را بدون آنکه کسی در جریان قرار بگیرد سامان داد. خدایا صد پدر جد مخترعش را بیامرز.
یکی از آشناها میگفت با همکارم از جلوی سوپر محل رد میشدیم.همکارم دستش را بلند کرد و گفت حاجاقا سلام علیکم. و حاجاقا هم دستش را به حالتی که سه انگشت آن آزاد بود بلند کرد و گفت علیکم السلام. ترجمه این مکالمه این بوده که آقای همکار گفته پنج تا شیر یارانه ای برایم بگذار خانم بچه ها میایند میبرند و بقال میفرماید سه تا برایت گذاشته ام کنار و بیشترش امروز امکان پذیر نیست ، بگو بیایند ببرند".
زبان زرگری هم در همین راستا اختراع شده بوده که البته با آی کیوی زمان خود مطابقت داشته و در دهه های اخیر از رونق افتاده.
به امید روزی که دستگاهی نامرئی اختراع شود تا افراد بتوانند از طریق آن به فکر کسی که بلوتوث مغزی آنها را اکسپت کرده راه پیدا کنند و هماهنگی های لازم را انجام دهند. تصورش را بکنید چقدر میشود بیشرف شد.

3- مام را چه کسی اختراع کرد؟
من نمیدانم تا قبل از اختراع این ادوات بوگیر عرق ، ملت چه گلی به سرشان میگرفتند. آن هم در دورانی که حمام خصوصی نبوده و یکی دو هفته ای یکبار خزینه و حمام عمومی و این بساط بوده و آنها که اجباری نداشتند سالی یک بار به زور. بگذریم که در دوران پارینه سنگی ، ایران خودرو و سایپایی نبوده تا مثل علف در کف خیابان ها ماشین بکارد و دود به خورد مردم بدهد و هزار منبع تف کردن به هوا هم موجود نبوده ، ولی بهر حال زور بازو عرق زاست. این بوی گند عرق را چطور تحمل میکردند؟
ناگفته نماند همین الان در سال 1387 شمسی هجری هم زیادند افرادی که با پدیده ای به نام بوی عرق قرابت و همزیستی دارند. نمونه اش دیروز رفته بودم توی یکی از این شرکتهای مهندسین مشاور کار داشتم.وارد دفتر فنی که شدم احساس کردم از سمت چپ یک هاله ی سبز به چشم میخورد. نه! نور ایمان نبود. جمعی بود از چند کارمند پسر که داشتند با هم صحبت میکردند و عطر عرق اطرافشان را منور کرده بود.
توضیح اینکه اینجانب شخصاً بوی عرق را به بوی گلاب یا عطر مشهدی ترجیح میدهم.

4- فیلم گرفتن را چه کسی اختراع کرد؟
چند روز پیش در خانه اقوام داشتیم فیلم عروسی 12 سال پیششان را میدیدیم.خدابیامرز مادربزرگم را دیدم با همان حال و هوای آن روزهایش.دلم تنگ شده بود برایش.

5- موسیقی را چه کسی اختراع کرد؟
یکی از اقوام با زن فوق العاده پولدار ولی محجبه و مومنی ازدواج کرده که ایشان شنیدن موسیقی را برای نسل بشر حرام میداند و دکمه ی میوت کنترل تلوزیونشان پر کار تر از همه دکمه هاست چرا که ایشان در قسمتهایی که در کانالهای جمهوری اسلامی از موسیقی استفاده میشود ، صدای آن را قطع میکند.( شکر به سراپای وجودش) ایشان در فضایی که نتوانند موزیک را قطع کنند ، با استفاده از انگشت سبابه ، راه نفوذ صداهای شیطانی را به گوش خود میبندند.

.... ادامه دارد (خواب را چه کسی اختراع کرد؟)